Autor Wiadomość
mass
PostWysłany: Wto 21:43, 15 Sie 2006    Temat postu: Ford Focus WRC

Silnik: Ford Zetec E (spec.1999) 2.0 l,
Ford Zetec M (spec.2001) 2.0 l,
4-cylindrowy, 16-zaworowy pojemność skokowa 2000 cm3.
Opracowany w firmie Ford elektroniczny system sterowania pracą silnika.
Turbosprężarka Garrett (z wymaganą przez FIA 34 mm zwężarką).Katalizator.

Elektroniczny system sterujący:

Kompleksowe zbieranie danych dotyczących pracy podwozia i silnika w celu natychmiastowego diagnozowania i maksymalizacji wydajności.

Intercooler:

Chłodnica typu powietrze/powietrze z zewnętrznym natryskiem wody.

Moc: 300 KM przy 6.500 obr/min. (spec.1999)
310 KM przy 6.800 obr/min. (spec.2001)

Moment: 500 Nm przy 4.000 obr.min (spec.1999)
550 Nm przy 3.800-4.000 obr.min (spec.2001)

Zbiornik paliwa:

Pojemność 100 litrów (spec.1999) - 80 litrów (spec.2001), umieszczony centralnie.

System napędu:

Stały napęd na 4 koła opracowany i wyprodukowany przez M-Sport z aktywnym przednim i centralnym mechanizmem różnicowym i mechanicznym tylnym mechanizmem różnicowym (spec.1999). Elektroniczny układ sterowania mechanizmem różnicowym.
Wszystkie trzy aktywne dyferencjały (spec.2001).

Skrzynia biegów: 6 - biegowa sekwencyjna skrzynia biegów typu M-Sport/Xtrac 240.

Zawieszenie:
Przód: kolumny MacPhersona z regulowaną siłą
tłumienia
Tył: kolumny MacPhersona z regulowaną siłą tłumienia

Układ kierowniczy:

Ze wspomaganiem, przednia zębata o wysokim przełożeniu (12:1). 2 obroty kierownicy między skrajnymi położeniami.

Hamulce:
Szuter: 300 mm przód i 300 mm tył wentylowane tarcze
hamulcowe z 4 - tłoczkowymi zaciskami

Asfalt: 370 mm przód i 300 mm tył (spec.1999)
370 mm przód i 315 mm tył (spec.2001)
8 - tłoczkowe przód 4 - tłoczkowe tył.

Obręcze kół:

Ze stopów lekkich o wymiarach:
15" x 7" szuter
18" x 8" asfalt

Wymiary:

Długść całkowita: 4152 mm
Szerokość całkowita: 1770 mm
Wysokość całkowita: 1420 mm
Rozstaw osi: 2615 mm
Masa własna: 1230 kg (spec.1999)
1200 kg (spec.2001)





Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group